Bestelproces, Bezorging & Service

Bestelproces via onze website
In onze webshop vind je onze collectie die je online kunt bestellen, veelal direct leverbaar en snel thuisbezorgd. Wil je een artikel bestellen? Dan vul je het gewenste aantal in en via de groene button 'In winkelmand' voeg je het artikel toe aan jouw winkelwagen. Vervolgens kun je verder winkelen of de bestelling bevestigen. In de check-out kun je jouw persoonlijke gegevens en de wijze van betalen invullen. Zodra de betaling afgerond is ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging en zullen wij jouw bestelling zo snel mogelijk gereedmaken voor verzending.

Prijzen
Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW prijzen.

Betaalmogelijkheden
Bij jouw bestelling dien je op te geven hoe je wenst te betalen. Hiertoe worden vijf mogelijkheden geboden:

  • iDEAL: (voor de Belgische bezoeker is dit Bancontact): Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met jouw eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethoden van jouw eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL of Bancontact, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden. Na ontvangst van jouw betaling bevestigen wij de bestelling en worden de artikelen met in achtname van de opgegeven levertijd toegeleverd.
  • CreditCard: Bij deze betaalmethode kun je betalen met jouw Master-, AMEX-, Maestro- of VISA-card. De transactie wordt afgewikkeld door de vertrouwde en beveiligde omgeving van Payment Service Provide PAY.
  • PayPal: Betaling via je eigen PayPal account. Bij het afrekenen met PayPal kunt u voor de optie "Achteraf Betalen" kiezen. Bij het afronden van uw aankoop betaalt PayPal de verkoper voor u en wordt het geld pas na 21 dagen van uw bankrekening afgeschreven. Zodra de bestelling bij PayPal is verwerkt, ontvang je de bestelbevestiging. Let op: dit kan soms enkele werkdagen duren
  • Riverty: Met Riverty (eerder genaamd AfterPay) kun je jouw bestelling thuis op je gemak bekijken, proberen en ervaren. Blij met je bestelling? Top! Dan betaal je met één klik op de knop. Gaat er toch nog iets terug? Geen probleem. Met Riverty betaal je alleen voor wat je houdt. Daarom: betalen doe je áchteraf! Let wel op: de retourvoorwaarden van basiclabel.nl blijven altijd leidend.
  • In3: Bij een bestelling met een orderwaarde groter dan €200,- heb je de mogelijkheid om (zonder rente) in 3 termijnen te betalen. De eerste termijn betaal je direct via iDEAL en de tweede en derde termijn betaal je binnen 30 en 60 dagen. 
    Momenteel is in3 alleen beschikbaar in Nederland, maar er wordt hard gewerkt om deze service op korte termijn ook in België aan te bieden. 


Gratis bezorging in Nederland
Jouw bestelling wordt gratis in Nederland bezorgd.

Bezorgkosten België
De bezorgkosten voor België bedragen €9,95 per zending. De bezorgkosten worden bij het afronden van de bestelling berekend en weergegeven.

Levertijd
De levertijden die bij de artikelen vermeld staan, zijn indicatieve levertijden. Op onze bevestiging zullen wij de definitieve levertijd vermelden.

Wijze van levering
Afhankelijk van de samenstelling wordt jouw bestelling door onze vervoerder of per post afgeleverd. Indien de bestelling als postpakket verstuurd kan worden, draagt PostNL of TransMission zorg voor de aflevering. Voor de overige bestellingen draagt onze vervoerder Dutchned BV zorg voor de afleveringen in Nederland. En de vervoerder Extra@Home voor de afleveringen in België. Wanneer je de bestelling hebt afgerond ontvang je een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid om met de vervoerder een bezorgdatum in te plannen. En anders neemt de vervoerder contact met jou op om de afleverdatum af te stemmen. De door jou bestelde artikelen worden verpakt en ongemonteerd tot aan de eerste deur op de begane grond geleverd.

Informatie over uitvoering van de levering
Je ontvangt van ons na de bestelling een bevestiging van de status van jouw bestelling incl. Track&Trace code (i.g.v. PostNL/TransMission). Indien tijdens de aflevering niemand aanwezig is op het opgegeven afleveradres, zal de zending door PostNL of TransMission op een later tijdstip opnieuw aangeboden worden. In het geval van aflevering via onze vervoerder - zal Dutchned BV of Extra@Home een nieuwe afspraak moeten maken. In beide gevallen zal er een NIET-AANWEZIG melding achtergelaten worden. 

Plaatsingsservice banken
Het is mogelijk om jouw bank met onze extra plaatsingservice te laten leveren. De extra plaatsingservice houdt in dat onze bezorgers de bank binnen afleveren (tot maximaal de 4e verdieping mits eenvoudige doorgang mogelijk is). Het is dus van belang dat de bank/het pakket veilig via het trappenhuis vervoerd moet kunnen worden. Wanneer er een ruime lift aanwezig is, maakt het aantal etages niet uit. De verantwoordelijkheid voor het passen van het pakket door een deur/hal, trappenhuis of lift ligt dan ook bij de consument zelf. De bezorgers plaatsen de bank, monteren hem en nemen het verpakkingsmateriaal weer mee retour. De extra service is mogelijk bij levering van maandag t/m vrijdag en kost €55.- extra. Indien je van deze service gebruik wilt maken, kun je dat telefonisch aangeven bij onze klantenservice of per mail via info@basiclabel.nl.
Let op: Deze service is niet beschikbaar voor klanten in België.

Geldigheid
Onze aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.

Klachtafhandeling
Heb je een klacht of een vraag over onze producten of dienstverlening, dan kun je het volgende doen om ons op de hoogte te stellen:

  • Per e-mail via info@basiclabel.nl
  • Telefonisch via +31 (0)88-2290100 tijdens openingstijden op werkdagen van 09:30 t/m 17:00 uur en op zaterdag van 12:00 t/m 17:00 uur.
  • Via de online chat van maandag t/m vrijdag 08:30 - 17:00 uur.

Het is raadzaam om een klacht goed te omschrijven en deze daar waar mogelijk te voorzien van foto's die het probleem duidelijk in beeld brengen.

Een klacht is gegrond indien deze niet veroorzaakt wordt door:

  • foutieve montage/behandeling
  • beschadiging door opzet/nalatigheid
  • foutief gebruik c.q. nalatig onderhoud
  • normale slijtage

Je ontvangt zo spoedig mogelijk (echter uiterlijk binnen 3 werkdagen) onze inhoudelijke reactie.

Geschillencommissie
Mocht een klacht naar jouw mening niet adequaat door ons opgelost c.q. verwerkt worden, heb je als consument de mogelijkheid de klacht/geschil in te dienen bij de Geschillencommissie (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Garantie
De wettelijke garantie is van toepassing. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geven wij standaard 2 jaar garantie op onze artikelen. Na melding zullen wij de klacht in behandeling nemen en deze beoordelen op basis van de aangeleverde informatie. Daar waar nodig zullen wij eventueel aanvullende informatie opvragen (bijv. foto's). Indien de klacht gegrond is, zullen wij een passende oplossing aandragen.