FAQ

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Online staat bij ieder artikel vermeld of deze direct leverbaar is of wat de eventuele levertijd is.
    Wanneer een artikel direct leverbaar is en er staat bij vermeldt: Voor 22.00 besteld, morgen in huis. Dan zal het pakket via PostNL of Transmission geleverd worden. In dat geval ontvang je een Track & Trace code per e-mail wanneer wij het pakket aan de bezorgdienst hebben overgedragen. Via de Track & Trace code kun je de status van verzending volgen. 
    Wanneer een artikel direct leverbaar is en er staat bij vermeldt: Voor 22.00 besteld, morgen in huis (of kies zelf een andere dag). Dan kan de bestelling de volgende werkdag geleverd worden of je kunt voor een andere bezorgdag kiezen. Je ontvangt na het afronden van je bestelling een bevestigingsmail met daarin een kalender waarbij je de gewenste bezorgdatum kunt selecteren. Wanneer je niet reageert op deze email zal de SupportDesk van Dutchned contact met je opnemen om de leverdatum telefonisch af te stemmen.
    Wanneer er een indicatieve levertijd bij het artikel vermeld staat, ontvang je een bevestigingsmail nadat je de bestelling geplaatst hebt met daarin de verwachte levertijd. Zodra de bestelling door ons is overgedragen aan de bezorgdienst ontvang je opnieuw een mail met daarin -afhankelijk van de wijze van bezorging- de Track & Trace code of kalender waarbij je de gewenste bezorgdatum kunt selecteren.


     

  • Hoe kan ik contact opnemen met de Klantenservice?
    Veel voorkomende vragen proberen wij online op de Klantenservice pagina te beantwoorden. Is jouw vraag daarmee nog niet beantwoord, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Van maandag t/m vrijdag van 9.30 - 17.00 telefonisch via +31 (0)88-2290100 en via de Chat (zie de button op de homepage) van 8.30 - 17.00. Of stel je vraag via een email naar info@basiclabel.nl, dan ontvang je binnen 2 werkdagen antwoord.
  • Kan ik een gratis stofsample aanvragen?

    Ja dat kan zeker! Van een aantal banken in onze collectie hebben wij stofsamples beschikbaar, die wij je graag gratis toesturen. Het aanvragen van een stofsample kun je vinden bij de betreffende bank in de webshop. Klik op de bank en scroll naar beneden. Wanneer er een aanvraag voor die bank mogelijk is, vind je daar een button met STOFSAMPLE AANVRAGEN. Ook via een mail naar info@basiclabel.nl of telefoontje naar onze klantenservice via 088-2290100 is het mogelijk een sample aan te vragen (indien beschikbaar).

     

  • Er is een artikel of onderdeel ervan beschadigd, wat nu?

    Helaas kan het gebeuren dat een artikel of een onderdeel van een meubel beschadigd is geraakt. Je kunt dit binnen 14 dagen na levering bij ons melden door een foto te sturen naar info@basiclabel.nl. Graag ontvangen wij dan ook de afkorting van het onderdeel welke genoemd staat op de montagetekening van het meubel. Zo kunnen wij jou het juiste onderdeel als service toesturen.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    In Nederland zijn de bezorgkosten gratis. Voor een bezorging in België worden de bezorgkosten bij het afronden van uw bestelling berekend en weergegeven, dit zal maximaal €9,95 bedragen.

  • Hoe kan ik het beste mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Wanneer je een bestelling wilt wijzigen of annuleren, kun je dit het beste z.s.m. telefonisch doen bij onze klantenservice via 088-2290100. Dit omdat de bestelling al verwerkt en verzonden kan zijn. Buiten kantooruren adviseren wij om het verzoek tot wijziging of annulering per email door te geven aan info@basiclabel.nl.

  • Kan ik de producten ook bekijken in de winkels in Hoorn?

    Ja dat kan zeker, je bent van harte welkom! 
    Note: Wel is echter het aantal meters in de winkel beperkt en niet alle producten die we in onze webshop aanbieden zijn ook daadwerkelijk op voorraad in de winkels. Mocht je iets specifieks van de website willen zien, neem dan van te voren even contact op met de winkel in Hoorn via +31 (0)88-2290150 of het Experience Center via +31 (0)88-9666300. 

  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Helaas is het op dit moment niet mogelijk om je bestelling bij ons af te halen.

     

  • Kan ik mijn kadobon online inleveren?

    De nieuwe digitale cadeaubonnen die online verkrijgbaar zijn kun je heel gemakkelijk digitaal inleveren door de code die op de cadeaubon vermeld staat in te vullen in het daarvoor aangegeven veld tijdens het afrekenproces. 

    Fysieke cadeaubonnen met de code beginnend met 'KXX' (waarbij op de plaats van de XX'en een getal staat) kun je ook online gebruiken en wel op de volgende manier:

    Wanneer je een fysieke cadeaubon wilt inleveren bij een bestelling via de webwinkel kun je een foto maken van de code op de cadeaubon en deze in een mail naar info@basiclabel.nl naar onze klantenservice sturen, met daarbij het artikelnummer van het artikel dat je wilt bestellen en daarbij jouw naam en adresgegevens + bezorgadres. Naar aanleiding van de mail ontvang je een orderbevestiging/factuur waarop de cadeaubon in mindering is gebracht en het eventueel nog openstaande bedrag. Na ontvangst van het nog openstaande bedrag wordt de bestelling - met inachtneming van de levertijd - verzonden.

  • Bezorgen jullie ook op etages/verdiepingen?

    Nee, helaas wordt er niet op etages bezorgd. Bestelde artikelen worden tot aan de eerste deur op de begane grond geleverd.

  • Kan ik een artikel online besteld ook ruilen?

    Een artikel mag geruild worden mits het artikel compleet, onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zit. Wel dien je dan binnen de zichttermijn van 30 dagen onze klantenservice hiervan op de hoogte te brengen. Deze regeling geldt alleen niet voor maatwerk (bijvoorbeeld een tafel die speciaal op maat gemaakt wordt).

  • Kan ik gebruik maken van mijn recht tot herroeping?

    Je mag op elke wijze herroepen maar bij voorkeur door gebruik te maken van het formulier voor herroeping. Dit formulier wordt meegeleverd met jouw bestelling of is online beschikbaar (zie onze retour-service). 

  • Wat is de garantietermijn van de artikelen van Basiclabel?

    De standaard garantietermijn bedraagt 2 jaar - onverlet de wettelijke rechten - na leverdatum. Indien je binnen dit jaar een klacht zou hebben kun je dit melden bij onze klantenservice via info@basiclabel.nl. Wij zullen de klacht in behandeling nemen en deze beoordelen op basis van de aangeleverde informatie. Daar waar nodig zullen wij eventueel aanvullende informatie opvragen (bijv. foto's). Indien de klacht gegrond is, zullen wij natuurlijk een passende oplossing aandragen.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld ontvang nadat ik mijn bestelling heb geannuleerd of heb geretourneerd?
    Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.