Bestelling & Levering

  • Een bestelling plaatsen

    Een bestelling plaatsen is heel gemakkelijk. Je voegt de producten die je wilt hebben toe aan je winkelwagen door op de groene ‘In winkelwagen’ button te klikken die bij alle producten vermeld staat. Mocht je meer dan 1 stuk van hetzelfde product willen hebben dan kun je het gewenste aantal in de winkelwagen wijzigen. 

  • Levertijden

    Online staat bij ieder artikel vermeld of deze direct leverbaar is of wat de eventuele levertijd is. Wanneer een artikel direct leverbaar is en met PostNL of TransMission geleverd wordt, staat erbij vermeld: Voor 22:00 besteld, morgen in huis. Deze bestellingen naar Nederland en België worden dezelfde dag nog vanuit ons magazijn verzonden. Zodra jouw pakket door ons is aangemeld bij de bezorgdienst ontvang je per email een Track & Trace code zodat je de status van verzending kunt volgen. Wanneer alles goed verloopt kun je erop rekenen dat het pakket in Nederland de eerstvolgende werkdag bezorgd wordt.

    Wanneer er bij een artikel vermeld staat: Voor 22:00 besteld, morgen in huis (of kies zelf een andere dag). Dan levert in Nederland het vervoersbedrijf Dutchned de bestelling en ontvang je na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid om op de kalender een bezorgdatum te selecteren. Of -wanneer je niet reageert op deze email- zal in dat geval de SupportDesk van Dutchned contact opnemen om de leverdatum telefonisch af te stemmen.
    Voor bestellingen van grotere meubels naar België geldt, wanneer je voor 12:00 besteld, de bestelling dezelfde werkdag nog vanuit ons magazijn wordt verzonden. En direct na het afronden van de bestelling zal de vervoerder Extra@Home contact opnemen om een bezorgdatum in te plannen.

    Wanneer er een indicatieve levertijd bij het artikel vermeld staat, ontvang je een bevestigingsmail nadat je de bestelling geplaatst hebt met daarin de verwachte levertijd. Zodra de bestelling overgedragen aan de bezorgdienst ontvang je opnieuw een mail met daarin -afhankelijk van de wijze van bezorging- de Track & Trace code of kalender waarbij je de gewenste bezorgdatum kunt selecteren.

  • Bezorging van een bestelling

    Afhankelijk van de samenstelling van jouw aankoop wordt de bestelling door onze vervoerder of per post afgeleverd. Indien de bestelling als postpakket verstuurd kan worden, draagt PostNL of TransMission zorg voor de aflevering en ontvang je per mail een Track & Trace code. Voor de overige bestellingen draagt in Nederland onze vervoerder Dutchned BV zorg voor de aflevering en in Belgie Extra@Home. In dat geval ontvang je na het afronden van je bestelling een bevestigingsmail met daarin de mogelijkheid om de gewenste bezorgdatum af te stemmen. Of -wanneer je niet reageert op deze email- zal in dat geval de vervoerder contact opnemen om de leverdatum telefonisch af te stemmen.

    De producten worden verpakt en ongemonteerd tot aan de eerste deur op de begane grond geleverd. Klik voor meer informatie op: Het bestelproces, de wijze van levering en service.

  • Verzendkosten & Servicekosten

    In Nederland zijn de bezorgkosten gratis. Voor een bezorging in België worden de bezorgkosten bij het afronden van de bestelling berekend en weergegeven, dit zal maximaal €9,95 bedragen.

    Plaatsingsservice banken
    Het is mogelijk om jouw bank met onze extra plaatsingservice te laten leveren. De extra plaatsingservice houdt in dat onze bezorgers de bank binnen afleveren (tot maximaal de 4e verdieping mits eenvoudige doorgang mogelijk is). Het is dus van belang dat de bank/het pakket veilig via het trappenhuis vervoerd moet kunnen worden. Wanneer er een ruime lift aanwezig is, maakt het aantal etages niet uit. De verantwoordelijkheid voor het passen van het pakket door een deur/hal, trappenhuis of lift ligt dan ook bij de consument zelf. De bezorgers plaatsen de bank, monteren hem en nemen het verpakkingsmateriaal weer mee retour. De extra service is mogelijk bij levering van maandag t/m vrijdag en kost €55.- extra. Indien je van deze service gebruik wilt maken, kun je dat telefonisch aangeven bij onze klantenservice of per mail via info@basiclabel.nl.
    Let op: Deze service is niet beschikbaar voor klanten in België.